Om oss

Projektkoordinator

Vill du bidra till ett mer hållbart arbetsliv och en bättre arbetsmiljö inom statlig sektor? Har du eftergymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenheter samt vill arbeta i en liten men snabbt växande organisation, där du har stor möjlighet att påverka?

 

Om oss

Partsrådet är stödet till lokala företrädare inom den statliga sektorn. Vi erbjuder stöd till representanter för arbetsgivare och fack i statliga verksamheter. Vi hanterar aktuella frågor som arbetsgivare och fack på central nivå tycker är viktigast att lösa. Arbetet sker genom de arbetsområden som centrala parter har fastställt.

Läs mer om oss på www.partsradet.se eller https://www.linkedin.com/company/partsradet

Partsrådet söker nu en koordinator som tillsammans med två kollegor är vårt ansikte utåt, första kontakten med Partsrådets medlemmar och som är centrala roller för Partsrådet och programmet Hållbart arbetsliv.

Vi vill att du:

  • delar våra värderingar kring vikten av den svenska modellen och partsgemensamma frågor
  • jobbar i proaktiv anda och är lösningsorienterad, vi tycker att det är roligt och viktigt att allas idéer kan bli verklighet
  • har god kommunikativ förmåga
  • är pedagogisk och digitalt bevandrad
  •  är serviceinriktad, prestigelös, och självgående
  • är strukturerad, noggrann samt håller deadlines
  • trivs med att arbeta i en mindre organisation som är under uppbyggnad och där samarbete är centralt

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

  • bedriva uppsökande kontaktverksamhet
  • ha dialog med våra medlemmar om deras behov, vara rådgivande stöd och koordinera mottagande/leveranser av tjänster
  • genomföra presentationer
  • praktiskt stöd och support när våra kunder tar del av våra digitala tjänster
  • planera och genomföra kampanjarbete tillsammans med övriga projektkoordinatorer, kommunikatörer och andra aktörer
  • bistå i tjänsteutveckling och utvecklingsprojekt vid behov
  • bidra till programmets evenemang samt i viss mån leda och facilitera
  • ha en helhetsblick över genomförandet av aktuella tjänster
  • säkerställa att information som framkommer under uppföljningarna tas tillvara

Dina kvalifikationer är:

  • eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens
  • minst 3 år för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
  • erfarenhet av att genomföra presentationer
  • erfarenhet av arbete med databaserade stödsystem
  • digitalt arbetssätt och goda kunskaper i Officeprogrammen
  • god kommunikativ förmåga

Meriterande är:

  • erfarenhet av arbete med uppsökande verksamhet
  • erfarenhet av tidigare arbete inom offentlig sektor eller idéburen sektor
  • erfarenhet av arbete med partsgemensamma frågor inom facket eller som arbetsgivarrepresentant
  • erfarenhet av arbete med kundbemötande
  • erfarenhet av att arbeta i Sharepoint

Vad kan vi erbjuda dig:

  • En varierande roll där frihet under ansvar är ledorden och där nya idéer uppmuntras.
  • Att vara del av en organisation vars fokus är att bidra till en positiv förändring för samhällsnyttiga organisationer samt gruppers och individers arbetsmiljö.
  • En möjlighet att vara med och bidra i Partsrådets utvecklingsarbete då vi är en organisation under utveckling.

 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Till ansökan ska personligt brev och CV bifogas. Sista ansökningsdag är 14 augusti 2022. Ange Koordinator i ämnesraden och mejla ansökan till rekrytering@partsradet.se

 

Frågor besvaras av Ulrica Engström Nilsson, kanslichef, 072-200 35 14.

 

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Partsrådet tillämpar provanställning i sex månader. Individuell lönesättning och förtroendearbetstid tillämpas. Personalförmåner som till exempel friskvårdsbidrag och subventionerat lunchkort erbjuds.