För att kunna beställa behöver er organisation ingå i det statliga avtalsområdet. Det är lokala parter som avropar tillsammans för respektive myndighet. Här ser ni förfarandet i några enkla steg. Beställningsformuläret hittar du på denna sida efter lanseringen den 21 oktober.
Så beställer ni arbetsmiljöutbildningen från Partsrådet:
|
|
![]() |
Lokala parter kommer överens om att beställa Partsrådets digitala grundläggande arbetsmiljöutbildning. |
![]() |
Beställ tillsammans genom att fylla i beställningformuläret. Det tar ca tio minuter. Detta sker på central nivå för hela myndigheten. |
![]() |
Beställningen kommer till Partsrådet som återkopplar inom kort. Myndigheten som beställer får ett mail från Partsrådet med detaljer om hur deltagarna tar del av utbildningen, samt ett informationspaket att sprida till berörda inom myndigheten. |
![]() |
Efter beställning: De som ska gå utbildningen loggar enkelt in och kan gå arbetsmiljöutbildningen. Mer information finns i konfirmationsmailet. |
Kontakta gärna oss på Partsrådet om ni vill veta mer om hur det går till att partsgemensamt beställa utbildningen eller om ni har några andra frågor. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi er!
Det är vi som återkopplar till er om arbetsmiljöutbildningen:
![]() |
![]() |
![]() |
De utbildningar och verktyg som Partsrådet erbjuder finansieras genom den avgift som parterna Arbetsgivarverket, Saco-S, OFR/S,P,O och Seko har avtalat om. Alla tjänster och arbetsmiljöutbildningen behöver avropas partsgemensamt för att man ska kunna ta del av dem.